Contact

woensdag 24 mei 2017

Vancouver naar Vancouver Island

Dag 3: woensdag 24 Mei

We zijn gisteravond rond 10u gaan slapen en ik heb tot 1u door geslapen, daarna heb ik elk uur op de wekker gezien en om 5.15u zijn we maar opgestaan.
We hadden gisteren broodjes en beleg gekocht, dus john maakt ons een lekker ontbijtje!!

Om 6.15u uitchecken en de auto inladen en op weg...

We vertrekken vanuit het hotel ri Tsawwassen hier is de
opstapplaats van de Ferry. Het is 25 min rijden

We hebben het ticket van tevoren geboekt bij BC Ferries
We hebben de ferry van 8.00u geboekt, daarom moeten we 6.20u vertrekken want we moeten tussen 60 – 30 min van tevoren aanwezig zijn (dus tussen 7 en 7.30), anders vervalt onze reservering!!!!!

Nadat ik de tomtom ( Giel) had ingesteld kwam ik erachter dat er iets niet klopte want hij deed er 1u 5min over terwijl het maar 20min rijden was. gelukkig heb ik thuis de app Maps.me gedownload met de benodigde kaarten en deze kun je dan offline gebruiken, super handig!!

Zodoende waren we gewoon op tijd bij de terminal, je hebt dezelfde poortjes als in frankrijk bij de tol en hier moet je betalen, voor ons was dit nu $189,20 voor een enkele reis met de ferry. Na het betalen konden we ons opstellen in rij 43 en nu moesten we nog tot 7.50u wachten om te boarden.

De overtocht met de Ferry duurt 1u35min en dan komen we aan in Swartz Bay.
Het was heel veel wind maar gelukkig wel droog maar toch te koud om lang buiten op het dek door te brengen. Zodoende zijn we binnen lekker koffie gaan halen en toen voorin binnen gaan zitten. Daar kwamen we met een mevrouw uit vancouver aan de praat die ons van alles over het eiland vertelde want haar moeder en zus woonde nog daar en opeens zag zij ook spuitwater van een walvis. We zagen helaas alleen maar een vin en het water naar boven spuiten maar het is een klein begin!!

Om 9u40 komen we aan in Swartz Bay en het is nu nog 30 min tot het centrum van Victoria.

Vancouver Island:

Voor de Canadese westkust bij Vancouver ligt Vancouver Island, een eiland zo groot als Nederland. Het wordt door de Straat van Georgia gescheiden van het vaste land. De natuurliefhebber zit goed op Vancouver Island. Niet alleen de natuur zorgt voor mooie plaatjes, ook de dieren. Naast de 75 duizend inwoners leven er otters, beren, orka's en grijze walvissen.

Victoria:

Toen Vancouver Island in 1849 een Britse kroonkolonie werd, werd Victoria aangewezen als de hoofdstad van Brits-Columbia. Het staat bekend als de meest Engelse stad van Canada.
De Inner Harbour is het centrum van de stad wat rond de haven gelegen is. Hier ligt ook de Parliament Buildings en het Empress Hotel. In the Empress Hotel kun je genieten van “Tea at the Empress” een high tea, je waant je direct in England. Bij de haven is een infocentrum te vinden waar allerhande informatie over de stad en de nabije omgeving te vinden is. In de Old Town liggen veel restaurantjes en cafe’s

De auto kunnen we parkeren in een parkeergarage
Centennial Square Parkade: 625-645 Fisgard St, Victoria, BC V8W 1R7, CA

Ik heb een wandeling uitgezet

Als we de parkeergarage uitlopen dan gaan we links ri China Town, de Gate is het begin. De eerste straat links is the Fan tan Alley, het kleinste straatje. Vervolgens gaan we naar Market square, prachtige victoriaanse gevels en een paradijs voor te winkelen. Even verderop ligt Bastion square, aan dit gerestaureerde plein aan de haven liggen de oudste gebouwen van de stad We lopen verder langs de kade en komen bij Greater Victoria Visitors&Convention Bureau hier ligt de vvv. Aan de overkant vd straat ligt The Empress Hotel en even verderop het parliament building met haar vele koepels die een indrukwekkende aanblik bieden.Van hieruit gaan we naar Beacon Hill Park, hier moet de grootste totempaal staan (39m) en je hebt bij Finlayson point een prachtig uitzicht op Olympic NP, aan de overkant ligt Port Angeles, We lopen door het park terug en door Old Town weer naar de parkeergarage.

We hebben het grootste gedeelte van de wandeling gedaan maar zijn niet helemaal tot Finlayson Point gelopen want dat was toch wel erg ver..

Bij de parkeergarage in de buurt hebben we bij een brasserie even wat gegeten en nadat we hadden betaald in de parkeergarage gaan we eerst met de auto naar het uitzichtpunt.

We rijden nu van Victoria naar Ucluelet, het is een 4 uur durende rit

We gaan de Trans Canadian 1 op, en dan de 19 ri Parksville .

Na +/- 2 uur rijden komen we aan in Coombs, hier ligt een special restaurant  "Goats on the Roof", 2326 Alberni Hwy, Coombs, BC V0R 1M0

Hier staan letterlijk de geitjes op het dak te grazen!!
Er liggen ook nog allemaal kleine leuke winkeltjes en een heel aparte supermarkt,  het is echt een aanrader om hier even te stoppen en je benen te strekken.

Na het restaurant gaan we links Hwy 4 , Dit is de Scenic Pacific Rim Hwy. Een super mooie weg, het is ontzettend groen met prachtige vergezichten.

Onze Auto!!

We komen nog langs Port Alberni, Sproat Lake en Kennedy lake. Uiteindelijk komen we aan in Ucluelet bij het hotel.

Ucluelet: (het wordt uitgesproken als yoo-CLOO-let)

Ucluelet is een klein stad met ongeveer 1650 inwoners op het eind van een schiereiland in de baai Barkley Sound, aan de westkust van Vancouver Island aan de Grote Oceaan. De vreemde naam komt van de indianen en betekent veilige haven. Dit plaatsje is net zoals Tofino ontstaan door de houthandel en visserij en hier komt het toerisme pas langzaam op gang.

Black Rock Oceanfront Resort: (Het resort ligt bij Big Beach)

Als we in het hotel komen krijgen we een upgrade naar een suite met woonkamer met balkon, keuken, badkamer, slaapkamer. De woonkamer en slaapkamer hebben een geweldig uitzicht op zee!!!

We gaan nog iets eten in de loungebar en ik maak het blog!!